Kapitel 5.


(datorn är cp, kan inte få fram någon annan bild, sorrisorri)


Jag vankade av att någon kastade små sten på mitt fönster.
jag satte mig upp dirket, jag kollade efter min mobil, borta.
jag gick upp till fönstert och öppnade det,
- kom nu ellie!! ropade justin.
- du får komma upp!! ropade jag tillbaka.
och till slut va han där, precis bakom mig! jag kollade på honom länge och visste inte vad jag skulle säga, han höll i nått.
- du glömde din mobil där nere igår!
han gick fram till mig och gav mig den, jag kramade honom och sa tack, sen puttade jag ut honom och stängde dörren.
jag tog på mig en ny tröja och ett par kort byxor, sen öppnade jag dörren.
jag gick mot honom, och när jag kom fram la han händerna om min midja och bara log.
- fin tröja. sa han.
- haha, vare det bästa du kunde komma på?
jag la mina armar om hans hals.
- haha det klart, men den är fin.
jag bara log.
han närmade sig min mun, så nära jag hörde hur han andades.
sen hörde jag mormor ropade på mig.
- ELWIRA?
jag släppte tagen om honom och gick ner för trappan.
- ja? svarade jag när jag kom ner.
- du vet att isak och hans mamma kommer idag va?
- vem isak?
- miras son?
- jaaaha..
jag kollade lite på justin som stog brevid mig,
- du ska väl vara med ikväll? frågade hon.
- vi får se. jag log.
jag gick ut på trappan och kollade efter mamma, jag stog henne inte så jag tog justin i handen och gick mot vägen. vi gick en bit en lång bit, eller det kanske inte var så långt men att gå där med justin känndes som en evighet.
jag stannade och kollade upp mot justin. han kollade på mig också.
- haha vad ska vi göra? frågade han.
- vet inte, ta katten å köra.
- jättekul. han blinkade med ögat.
jag tog honom i handen och sprang in i skogen där ingen kunde störa oss.
jag la hans händer om min midja och la mina armar om hans hals.
han viskade nått,
- va sa du? frågade jag.
hans mun va precis vid mitt öra.
- jag älskar dig..
jag kysste honom.
vi stog där och bara lät tysnaden vara vi sa inget, vi kollade bara på varann.
jag la min mun mot hans öra och sa.
- jag älskar dig också.
han log och jag log också.
och jag tänkte inte ens på vad Tina skulle tycka om det här.
för just nu vill jag bara ha min justin!

Kommentarer
Postat av: Karolina

jättebra!! meeeer!

2012-05-05 @ 18:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0