kapitel 3.




- sätt dig.
jag gjorde som han sa och vil cyklade iväg,
- vad heter du? sa en av killarna.
- elwira fast jag kallas ellie.
- snyggt.
- jag heter simon och han där är justin och han som kör dig heter chaz.
jag log och kollade lite på justin, han kollade på mig också sen kollade jag bara rakt fram, vi kom fram efter ett tag och jag hoppade av. Jag tog upp pengarna och gick fram till killen i kiosken.
- ehm en sån. jag pekade på piggelin.
jag såg att det va Isak som jag snackade med, mitt ex typ.
- som du vill. han tog upp den och la fram den till mig.
jag betalde och gick och satte mig på en liten bänk, där efter kom justin.
jag kollade på honom medans jag åt på glassen.
- jag trodde du skulle bli galen när du såg mig. han kollade på mig.
- haha varför då?
- tjejer brukar göra så, han blinkade med ögat.
jag bara log jag kollade efter simon och chaz, dom stog och snackade med Isak, jag orkade inte bry mig han stog säkert och ljög om mig eller nåt. Jag kände hur mobilen skakade, jag drog upp den. Och kollade på smset.
"
det kan jag ju inte, din mamma skulle bli galen!"
"
Varför då, jag ska snacka med henne?"
jag svarade lika fort som hon skrev, för nu ville jag att hon skulle komma, då kom Simon och tog mobilen för mig. jag hoppade lite efter den.
- ge mig den.
Justin ställde sig upp och tog ifrån honom den, han gav den till mig.
- tack, jag log mot honom. han blinkade med ögat och satte sig ner, jag kollade på simon han vart sur, det såg man på långa vägar.
när jag va klar med glassen så gick jag bort mot kiosken igen för att slänga pinnen, sen gick jag tillbaka till killarna som satt och kollade på justins mobil.
- ska vi dra eller? frågade simon.
jag nickade, den här gången fick jag åka med justin. jag höll i hans tröja, när vi kom tillbaka stannade han där och släppte av mig, jag vände mig om för att gå in, fast han stannade mig.
- vill du vara med oss i natt?
jag kollade på honom.
- va?
- vi ska bada i natt typ tolv eller nåt sånt, ska du med?
- jag vet inte om jag får?
- du ska ju inte fråga!
jag kollade på honom.
- jag kommer och hämtar dig, okej? han kollade på mig.
- mkej.
han pussade mig på kinden och jag bara log och bet mig i underläppen.
jag gick in till mormor, maten va redan klar.
- jag är hemma nu! små ropade jag in till mamma.
- va bra vi ska äta.
jag gick in och satte mig vid bordet, jag tog lite mat jag var inte jätte hungrig men jag ville äta endå, jag kollade på klockan, det va länge kvar innan vi skulle bada, jag å justin och dom andra.
jag ville inte vänta mer, jag ville bada nu nu nu nu.

Kommentarer
Postat av: laura jag som skrev på dv

BRA meeeeer<33333333

2012-04-11 @ 17:38:52
Postat av: Miranda

meeeer!<33

2012-04-11 @ 19:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0