kapitel 2.





jag vände mig om mot mormor och sa
- vad gör dom här?
- dom bor här över sommaren.
jag kollade ut mot deras hus igen, och jag som bara skulle vara här i en månad.
jag gick ut och satte mig på trappen och tog upp mobilen och skickade till Tina.
"
Tina vet du en sak?"
jag fick inget svar, så jag la ner mobilen i fickan. Jag kollade ut mot bryggan.
- ska vi bada ellie? frågade mamma.
- vet inte.. svarade jag.
- jo men hämta dina badkläder.
jag gjorde som hon sa och tog på mig dom, jag tog handduken och gick ner mot brygga. Jag kännde lite på vattnet det va inte så kallt som jag trodde det skulle vara. Sen kollade jag lite mot huset på andra sidan jag såg bara deras cyklar.
Mamma va redan i å badade.
- hoppa i då. sa hon
jag släppte mobilen och handduken och gick mot slutet av bryggan, precis då hör jag ett skrik det va från andra sidan, jag kollade lika snabbt och det kom tre killar och hoppade i vattnet.
jag satte mig på slutet av bryggan och kollade ner ivattnet. Mamma kom fram till mig.
Hon drog mig lite i benet,
- det är inte kallt om du tror det, och sen kan du stå här också.
jag kollade på henne och log, jag hoppade i och bara kännde hur vattnet kom mot min mage.
- inte kallt va. jag log inte längre.
- det är bara du som är känslig.
jag skvätte lite vatten på henne sen doppade jag hela huvet, när jag kom upp ur vattnet så va killarna mycket närmare, jag kollade hela tiden på dom.
- ellie?
- mhm?
hon kollade också bort mot killarna, sen kollade jag på mamma och sa
- nu ska jag sola.
- inte jag. sa mamma.
jag gick upp och satte mig på min handduk och fixade till den och la mig ner på den.
jag kollade på mobilen och såg att Tina hade svarat, jag öppnade det och kollade va som stog.
"
Nej jag vet inte." jag öppnade ett nytt sms och skrev
"
Kan inte du komma hit? Det finns killar på andra sidan!"
jag kollade på mamma, men mamma kollade bara ner i vattnet, sen la jag ner huvet igen och tog på mig mina rosa solglasögon, mamma hade gått upp när jag va klar med solandet. Och jag började bli hungrig också, så jag tog mina saker och började gå mot mormor's hus.
Jag kollade ner på mobilen och hörde bara.
- Ey du tjejen.
jag stannade och vände på huvet, och där stog dom allihop och kollade på mig.
jag svarade inte jag bara nickade,
- Kom. sa en av dom,
jag gick lite närmare och kollade på dom,
- mhm?
- vill du följa med å köpa glass? frågade killen i svarta badbyxor.
- vet inte. svarade jag.
sen såg jag vem en av killarna var, det va justin bieber, jag trodde det inte själv så ja vågade inte säga mer.
- jo men komigen byt om och kom ut vi väntar.
killen blinkade med ögat, jag vände mig om och gick in i mormor's hus
jag gick upp till det rummet jag skulle ha och plockade fram ett par korta byxor och en tröja som det stog "here im." på jag satte på mig dom över badkläderna och gick ner till mormor
- mormor har du? killarna vill att jag ska följa med å köpa glass.
hon kom fram med 30 kronor och sa.
- ha så kul!
jag tror hon hade sätt när dom frågade, jag gick ner till killarna igen
- jag kan skjusa dig! sa en kille
- lägg av Simon, jag ska skjusa henne.
jag kollade på dom och bara log.

Kommentarer
Postat av: Elin (a)<3

Meer :)

2012-04-11 @ 16:31:37
URL: http://www.eple.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0