kapitel 1.




- vänta på mig ! ropade jag till mamma.
vi skulle åka till mormor och morfar på landet, och jag skulle vara utan Tina i 1 månad, jag ville inte ens åka till mormor och morfar. Tina fick inte ens följa med, och vad ska jag göra? jag kommer ha skit tråkigt. Jag gick fram till bilen och knackade på fönstret, jag kunde inte öppna jag hade en väska och en tröja i händerna så det gick inte.
- skynda dig nu ellie! små skrek mamma.
- men ja.
jag satte mig där fram, knäppte fast mig och vi körde iväg. jag somnade efter att vi hade åkt ut ifrån london. jag hörde hur bilen stannade och mamma smällde igen dörren, jag vaknade och kollade ut,
fula hus tänkte jag. Jag gick ut ur bilen med mobilen i handen,
- ELWIRA! hörde jag mormor ropa.
jag kollade mot hennes håll och små log, morfar och mamma packade ur. Jag gick fram till mormor.
- men hej tjejen! hon log åt mig.
- hej.
- vad stor du har blivit! hon kollade på mig.
- hah. jag log
jag kollade ner mot bryggan, dom hade inte lagat den sen jag av här förra gången.
- vill du ha nåt? frågade hon mig.
jag skakade på huvet, jag började gå ner till vattnet.
jag kollade ut mot andra sidan, jag såg bara ett hus som inte hade varit där förut.
jag ville komma närmare men jag orkade inte gå ända ner till bryggan, så jag vände mig om och gick in.
- vart är mamma? frågade jag mormor.
- ute tror jag! svarade hon.
jag vände mig om och gick ut till bilen, jag tog min väska och mina solglasögon, jag satte på mig dom. Jag kollade ut mot vägen, det va några som cyklade åt mitt håll. Jag kollade länge och dom svängde till och med in mot mormor's hus, jag små sprang in till mormor.
- vilka är dom? jag kollade ut genom fönstret.
- ja.. jag kommer inte på vad dom heter nu, men dom bor där borta.
hon pekade på det där huset som inte hade varit där förut, jag kollade på dom när dom svängde och skulle åka över till deras hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0